מהי הבטחת איכות

 In מאמרים

מהי הבטחת איכות

תחום הבטחת איכות צמח מתוך הצורך להתאמת הציפיות בין הלקוחות ובין הספק. ככל שהתעשייה גדלה והשוק נהיה תחרותי יותר, בינו מפעלים, כי עליהם להתבלט באיכות המוצר שלהם. ככל שהמותר איכותי יותר ועומד בתקנים רחבים ובינלאומיים, כך הסיכוי למוכרו ולהרוויח גדל. כדי להבטיח איכות מוצרים גבוהה, על הארגון לקיים מערכת כוללת, המתוכננת, מתועדת, מיושמת ומבוקרת ואשר ברשותה המשאבים – אנשים, חומרים, ציוד ועוד, כדי להבטיח הדירות באספקת תוצרים באיכות הנדרשת. דבר נוסף שנדרש הוא ניהול איכות. פעילויות התכנון, יישום, בקרה ושיפור הם ארבעת המרכיבים הבסיסים של תפקידי ההנהלה במעגל של דמינג (מאבות הבטחת האיכות המודרנית).

משמעות האיכות

קל יותר להסביר מהי הבטחת איכות בדרך השלילה. כל אחד מאיתנו יכול להביא דוגמא החייו למצבים של "אין איכות". מעולם הייצור ודרך ארגוני השרות למיניהם, מתפרשים אירועים של כשלים ואכזבות, בתיאורי מצב הגובלים לעתים בצחוק ולרוב ברגשות של צער, כעס ובכי. לכל אלו דבר משותף אחד: הלקוח אינו מקבל את מה שהוא צריך.

אז מהי למעשה איכות הבטחת איכות?

הבטחת איכות היא ההתאמה לדרישות הלקוח. נכון להיום, התחרות הגדולה הקיימת בכל תחום, מביאה למצב שבו למפעל תעשייתי גדול וגם לנותן שירות קטן, אין זכות קיום, אם אין לא הבטחת איכות ועמידה ברמות איכות הגבוהות בשוק.

התחל להקליד והקש על Enter כדי לחפש

למידע נוסף
Share This

© 2018 כל הזכויות שמורות לכרמל בטיחות | האתר נבנה על-ידי SCOOP